Przebieg leczenia

Pierwsza wizyta

Podczas pierwszego spotkania rozmawiamy o okolicznościach zgłoszenia się do naszej Kliniki. Bardzo ważnym aspektem leczenia jest dla nas to, co stanowi problem dla samego pacjenta. W ten sposób próbujemy najlepiej dopasować leczenie, aby zaspokoić jego wymagania. Następnie przeprowadzamy badanie kliniczne obejmujące między innymi: ocenę stanu uzębienia, stanu higieny jamy ustnej (obecność kamienia nazębnego, próchnicy, braków zębowych, uzupełnień protetycznych, stanu przyzębia), oraz wstępną ocenę występującej nieprawidłowości w oparciu o cechy morfologiczne i czynnościowe. Wykonujemy wyciski szczęki i żuchwy aby wykonać gipsowe modele orientacyjne. Kierujemy na wykonanie zdjęć rentgenowskich: panoramicznego, cefalometrycznego oraz ewentualnych zdjęć dodatkowych.

Druga wizyta

W oparciu o uzyskane informacje z wywiadu, badania klinicznego z pierwszej wizyty, analizy modeli gipsowych oraz zdjęć rtg, w tym cefalometrii, przedstawiamy pacjentowi diagnozę ortodontyczną. W ślad za tym proponujemy optymalną metodę leczenia, dobór zamków i aparatów ortodontycznych, jej przewidywany czas, możliwe do osiągnięcia wyniki oraz mogące wystąpić w międzyczasie trudności lecznicze i powikłania. Przedstawiamy również kosztorys leczenia(cenę aparatu) w oparciu o: stopień trudności leczenia danej wady oraz rodzaj wybranych materiałów (aparat ortodontyczny stały metalowy; estetyczny czyli przezroczysty, niewidoczny, wewnętrzny; samoligaturujący; stały grubołukowy lub aparat wyjmowany, czyli ruchomy).

Dodatkowe wizyty

W niektórych przypadkach w zależności od zaistniałej sytuacji klinicznej może wystąpić konieczność przeprowadzenia dodatkowej konsultacji u lekarzy innych specjalności np: stomatologa zachowawczego, chirurga stomatologicznego lub szczękowego, periodontologa, protetyka, laryngologa, logopedy.

Leczenie retencyjne

Po zakończeniu etapu aktywnego leczenia ortodontycznego i uzyskaniu zaplanowanego efektu końcowego niezbędnym jest jego utrzymanie. Służy temu leczenie retencyjne. Do pomocy w kontroli w utrzymaniu efektów u naszych pacjentów stosowane są: retainery wyjmowane( płytka retencyjna, najczęściej stosowana w szczęce) oraz retainery przyklejane materiałem kompozytowym światłoutwardzalnym od strony językowej uzębienia.

Skrócona wersja Standardów ochrony małoletnich

1. Zasady bezpiecznych relacji.
Nasze Standardy ochrony małoletnich zawierają szereg zasad mających na celu zapewnienie bezpiecznych relacji pomiędzy personelem a małoletnimi, do których stosowania zobligowany jest nasz cały personel.

2. Zasady przygotowania personelu.
Zatrudniamy personel zgodnie z wymaganiami stawianymi przez Ustawę z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. z 2016 r. poz. 862 z późn. zm.). Nasz personel posiada niezbędną wiedzę w zakresie stosowania Standardów ochrony małoletnich i zobowiązany jest do ich stosowania.

3. Procedura interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia małoletniego lub pozyskania wiedzy o krzywdzeniu.
Nasz personel jest zobligowany do niezwłocznego reagowania i podejmowania natychmiastowych działań, w szczególności w postaci zawiadomienia organów oraz podjęcia działań mających na celu ochronę małoletnich. Standardy ochrony małoletnich zawierają informację o ogólnopolskich telefonach pomocy dla osób pokrzywdzonych przestępstwami oraz przemocą w rodzinie:
 Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży – numer telefonu: 116 111;
 Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie Niebieska Linia – numer telefonu: 800 120 002;
 Ogólnopolski telefon dla osób pokrzywdzonych przestępstwem – numer telefonu: 222 309 900;
 Rzecznik Praw Dziecka – numer telefonu: 22 583 66 00, adres e-mail: rpd@brpd.gov.pl.
Procedura w zakresie powiadamiania stosownych organów oraz wszczynania procedury ,,Niebieskie Karty’’ została ujęta w Standardach ochrony małoletnich.

4. Zasady ochrony wizerunku.
Chronimy wizerunek małoletnich z największą starannością, a jego publikacja jest możliwa tylko w wypadku udzielenia zgody przez opiekuna prawnego, która może zostać cofnięta w dowolnym momencie.

5. Zapoznanie się z treścią Standardów ochrony małoletnich.
Standardy ochrony małoletnich w wersji pełnej, jak i skróconej są dostępne:
 w rejestracji;
 w poczekalni;
 na stronie https://orzelska.pl.